середа, 12 серпня 2015 р.

Аналіз виховної роботи за 2014 - 2015 н.р.

Аналіз виховної роботи за 2014 - 2015 н.р.
„Знання без виховання - меч у руках божевільного", - цей висновок Д.Менделєєва не новий. До нього давно дійшли мислителі всіх епох і народів. Ще Платон зауважив: „освічена, але погано вихована людина страшніша за будь - якого звіра". Нині подібні висновки повторюють усе частіше, бо справа набула гранично загрозливого характеру.
Виховання - це процес залучення особистості до засвоєння вироблених людством цінностей, створення сприятливих умов для реалізації нею свого природного потенціалу та творчого ставлення до життя, спрямований на утвердження суспільно значущих норм і правил поведінки особистості.
Особистість - суспільна істота, яка вільно та відповідально визначає свою позицію серед інших, здатна до свідомих соціальних дій; орієнтується у своїй життєдіяльності на прийняті у суспільстві цінності. Система цінностей і якостей особистості розвивається і виявляється через її власні ставлення. Цей процес передбачає поєднання інтересів особистості (вільного саморозвитку і збереження своєї індивідуальності), суспільства (саморозвиток особистості має здійснюватися на моральній основі), держави, нації (діти мають зростати національно свідомими громадянами, патріотами, здатними забезпечити країні гідне місце у цивілізованому світі). Формування ціннісного ставлення особистості до суспільства і держави, до себе і людей, свого фізичного „Я”, природи, праці та мистецтва має виявлятися в особистісному зростанні кожної дитини, її гармонійному розвитку, становленні громадянина України, здатного виявляти національну гідність, успішно самореалізовуватися в соціумі як сім’янин, професіонал, носій культури. Здійснення означених завдань можливе за умови реалізації проектно-цільового підходу до управління виховним процесом та його організації, що зумовлює необхідність розробки класними керівниками (вихователями, педагогами- організаторами) програм виховної роботи з учнівськими колективами.
Виховувати - означає проектувати поступове становлення якостей особистості і  керувати здійсненням накреслених проектів.

             У Новороманівській ЗОШ І – ІІІ ст. протягом 2014 - 2015 навчального року було охоплено виховною роботою 160  учнів, а саме 11 учнівських колективів з 1 по 11 класи.
   Виховна робота в школі проводиться систематично, згідно річного плану школи та планів виховних проектів класних керівників, і спрямована на виконання завдань, поставлених у засадових державних документах з проблем виховання учнівської молоді. Пріоритетними напрямками є формування гармонійно розвиненої і національно свідомої особистості, здатної до саморозвитку, наділеної глибокою громадянською відповідальністю, високими духовними якостями, родинними і патріотичними почуттями.
     Виховна система школи - це цілісна структура, яка сприяє успішній діяльності виховання.Чотири роки, як розроблено концептуальні  засади  системи  виховної  роботи   Новороманівської ЗОШ І – ІІІст. – « Школа успіху».    Девіз:  «Духовність, здоров’я, родина, культура, самореалізація». Концепція обумовлює головну мету виховної роботи, її основні задачі, принципи, напрямки, види, методи.
     Виконання завдань і реалізація основних принципів виховної роботи протягом навчального року здійснювалися за основними напрямками:
- ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави;
- ціннісне ставлення особистості до людей;
- ціннісне ставлення особистості до природи;
- ціннісне ставлення особистості до мистецтва;
- ціннісне ставлення особистості до праці;
- ціннісне ставлення особистості до себе.
Всі ці напрямки тісно пов’язані між собою і мають спільну мету, але знаходять різні шляхи її досягнення.
       Виховна робота у 2014 - 2015 н.р. носила системний та плановий
характер. Педколектив працював над проблемною темою з виховної роботи: «Створення ефективного виховного простору як умова самодостатнього розвитку особистості учня на засадах патріотичного виховання».
           В основу виховної системи школи покладено особистісно зорієнтоване               
       виховання, втілюються ідеї гуманізму  і демократизації шкільного життя.
    Виховний процес організовано так, що у центрі уваги особистість учня як суб’єкта  виховання, розвиток його внутрішнього «Я», формування індивідуального стилю життя, відповідального ставлення до природи, суспільства, самого себе. Вихідним у виховному процесі школи є розвиток духовно-моральних якостей особистості.

Немає коментарів:

Дописати коментар