четвер, 25 серпня 2016 р.

Окремі завдання і напрями національно-патріотичного виховання на 2016/2017 навчальний рік

Окремі завдання і напрями 
національно-патріотичного виховання 
на 2016/2017 навчальний рік

Як визначено в Методичних рекомендаціях з питань організації виховної роботи у навчальних закладах у 2016/2017 навчальному році, наданих у листі Інституту модернізації змісту освіти від 25.07.2016 № 2.1/10-1828, питання національно-патріотичного виховання підростаючого покоління набуває особливої ваги. 

Формування патріотизму в українському суспільстві залишається першочерговим як для держави, так і для системи освіти в цілому. 
Основним документом щодо національно-патріотичного виховання є Стратегія національно-патріотичного виховання дітей та молоді, затверджена Указом Президента України від 13.10.2015 № 580/2015. Відповідно до положень Стратегії, основними складовими національно-патріотичного виховання є: 
громадянсько-патріотичне виховання 
військово-патріотичне виховання 
духовно-моральне виховання. 
Завдання навчальних закладів — так побудувати виховну діяльність, щоб сама її організація, приклади авторитетних наставників-учителів, шкільне середовище виховували дітей у дусі патріотизму, глибокого розуміння історії свого народу, національної ідентичності, самобутності. 
Мета заходів у сфері національно-патріотичного виховання у навчальних закладах — сприяти набуттю дітьми та молоддю досвіду патріотичних дій, вихованню в дусі патріотичного обов'язку.
 Заходи національно-патріотичного виховання 
Задля виконання завдань національно-патріотичного виховання Інститут модернізації змісту освіти рекомендує розвивати у навчальних закладах мережу історичних клубів, аби учні мали можливість глибше ознайомитися з історією рідного краю та держави. Приміром, представляючи маловідомі факти минулого українського народу, можна використовувати проекти Українського інституту національної пам’яті. Героїчні й водночас драматичні події останнього часу спонукають до оновлення експозицій шкільних музеїв та кімнат бойової слави, зокрема щодо інформації про учасників АТО та волонтерів. На часі — використання всіх можливостей музейної педагогіки у музейних залах, світлицях. Варто зауважувати також на волонтерській діяльності педагогів, учнів, батьків як такій, що сприяє встановленню соціальних зв’язків, набуттю дітьми шанобливого й відповідального ставлення, формуванню соціально значущої ініціативності, прагнення пожертвувати в ім’я України вільним часом, здійснити альтруїстичний вчинок. Важливим чинником національно-патріотичного виховання є феномен Майдану — промовистого свідчення жертовності заради безумовного дотримання прав людини та поваги до людської гідності, обстоювання загальнонаціональних інтересів відмовою від особистого заради досягнення спільної мети. 
20 лютого, у День Героїв Небесної Сотні, рекомендовано вшанувати подвиг Героїв Небесної Сотні, провівши в усіх навчальних закладах: 
єдиний урок 
загальношкільну лінійку 
позакласні виховні заходи. 
Зміст виховних заходів має позиціонувати Майдан як форму небаченого дотепер у світовій історії мирного колективного протесту українців у відповідь на порушення базових прав людини і громадянина з боку недемократичного політичного режиму в країні. 
Особливою формою роботи має стати створення та популяризація діяльності регіональних Центрів військово-патріотичного виховання дітей та молоді. 
Головними завданнями Центрів є: 
фізична і професійна підготовка дітей та учнівської молоді до служби в Збройних Силах України 
патріотичне виховання на традиціях українського козацтва
 пропаганда здорового способу життя
 волонтерська та пошукова робота 
проведення масових заходів, спрямованих на підвищення рівня знань молоді про стандарти НАТО та престижності проходження військової служби за контрактом у Збройних Силах України. 
З огляду на те що у 2017 році відзначатимуть 100-річчя початку подій Української революції 1917-1921 років, задля збереження пам’яті про цю історичну подію, вшанування пам’яті її учасників рекомендовано провести: практичні конференції, семінари, круглі столи, тематичні уроки, лекції, бесіди, присвячені подіям та постатям Української революції 1917-1921 років експозиції та виставки архівних документів, речових пам’яток і фотоматеріалів задля донесення інформації про події Української революції 1917-1921 років, підвищення інтересу до історії України у молоді «тижні історії» з відвідуванням учнями
 сучасної експозиції Музею Української революції 1917-1921 років 
Національного музею історії України.

 Форми національно-патріотичного виховання 

Форми, методи та прийоми роботи з національно-патріотичного виховання доречно обирати з огляду на вікові особливості учнів, уподобання й інтереси, традиції навчальних закладів і місцевих громад, можливості навчального закладу тощо.
 З-поміж популярних форм національно-патріотичного виховання виокремлено такі, як:
 інтерактивна патріотична зарядка
 творчий проект «Алфавіт мого міста»
 тематичний (національно-патріотичний) клуб вихідного дня 
майстер-клас із виготовлення арт-листівок для українських воїнів 
колективна гра зі створення панно «Україна — моя країна!»
 авторський стріт-арт на асфальті крейдою (малюнок і назва) 
гра-репортаж «Видатні імена сучасної України»
 звіт-мандрівка «Сюжетні замальовки рідного краю» 
патріотичний флеш-моб
 презентація ролику (мультфільму) на патріотичну тематику, виготовленого дітьми зустрічі з цікавими земляками-патріотами 
акція-пересувна виставка «Маємо знати свої права»
 реконструкція історичних подій 
виготовлення плакатів чи постерів (вітальних, узагальнюючих, символічних) портфоліо родинних реліквій і чи традицій написання книги пам’яті (родини, школи, району, міста) 
станційні ігри (квест «Знайди Декларацію — врятуй незалежність»)
 створення інфографіки (шевронів, подій) 
«живий музей» 
реальні або віртуальні подорожі (історичними музеями України чи місцями історичних подій)
 конкурси есе, біографічних розвідок
 тренінги (міні-, презентаційні, інформаційно-просвітницькі)
 флеш-моби (візуалізація державних чи національних символів, контурів кордонів України) 
лото «Меморі» (створення карток на запам’ятовування дат, назв місць, діячів та їхніх висловлювань, пов’язаних із здобуттям Україною незалежності, Днем Конституції та програвання) 
кастинг і розучування патріотичних пісень. 

Задля популяризації перспективного педагогічного досвіду створено Банк досвіду виховної роботи.


Немає коментарів:

Дописати коментар